Yhteisvastuukeräyksellä digitaitoja vanhuksille

Diakoniajohtokunta on päättänyt käyttää Yhteisvastuukeräyksen oman seurakunnan osuutta digitaitojen opettamiseen ikäihmisille.

Valtakunnallinen Yhteisvastuukeräys on käynnissä. Kannuksen seurakunnan diakoniatyön johtokunta on päättänyt, että tämän vuoden Yhteisvastuukeräyksen tuotosta oman seurakunnan osuutta käytetään digitaitojen opettamiseen ikäihmisille. Jos rahaa tulee reilusti, voimme auttaa vähävaraisia ikäihmisiä saamaan käyttöönsä sopivia laitteita. Lisäksi tulemme jatkossakin tarvittaessa antamaan avustuksia myös esimerkiksi ruokaan. Mitä suurempi keräystuotto, sitä monipuolisemmin voimme auttaa.

Monet ikäihmiset tarvitsisivat apua digitaitoihin. Pankin, Kelan ja monen muun tahon palvelut on siirretty nettiin. Myös kirkonmenot voi seurata nykyään netistä, jos osaa - ja on laite, jolla seurata. Joskus esteenä kirkkoon lähtemiselle ovat pandemian aiheuttamat poikkeusolot, joskus oma sairaus tai iän myötä heikentynyt liikuntakyky.

Keräykseen voi osallistua täällä.

2021-04-13 15:26:11.0