Neulottuja vauvan nuttuja roikkumassa tapuliin viritetyllä pyykkinarulla.

Jeesuksen lähetyskäsky velvoittaa

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." (Matt. 28:19-20)

Lähetystyö voi olla - paitsi evankeliumin viemistä maailman ääriin - myös nuttujen neulomista, rukoilemista, lahjoittamista lähetysjärjestön keräykseen, kakun leipomista myyjäisiin, arvan ostamista tai lähetyskahvilan pitämistä. Tärkeintä on, että evankeliumin levittäminen mahdollistuu sekä lähellä että kaukana. Myös maailmalla evankeliumia viedään eteenpäin usein käytännön toimien kautta: auttamalla heikoimmassa asemassa olevia ihmisiä saamaan jokapäiväisen leivän, tukemalla kestävää kehitystä ja turvaamalla lasten koulutus.

Kannuksen seurakunnan nimikkolähetit ja -kohteet

Hosainan kuurojen koulu Etiopiassa

Suomen Lähetysseura tukee vammaisten lasten koulunkäyntiä Hosainassa, Etiopiassa.

Yhteystiedot:

Mekonnen Mulat

mekonnen.mulat(at)felm.org

P.O.BOX 2397

ADDISABABA

ETHIOPIA

EAST-AFRICA

Voit kirjoittaa joko englanniksi tai suomeksi. Katso lisää Suomen Lähetysseuran sivuilta

Raamattutyö Kiinassa Suomen Pipliaseuran (SPS) kautta

- Raamatunkännöstyö Kiinan vähemmistökielille. Yunnanin maakunnassa on satoja tuhansia kristittyjä, jotka eivät ymmärrä kiinan kieltä. Vuonna 2020 valmistui kaksi evankeliumia yhdellä vähemmistökielellä sekä ääniraamattu kahdella kielellä. Näin ihmiset voivat tutkia raamattua omalla äidinkielellään.

- Raamattujulkaisujen tuottaminen

- Koulutus

Katso täältä videoita raamattutyöstä Kiinassa!

Kiinan vähemmistökristityt koronapandemian keskellä.

Medialähetysjärjestö Sanansaattajien (SANSA) mediatyö Intiassa

Sansa vie evankeliumia radion välityksellä sinne, missä sitä ei vielä ole kuultu. Ohjelmat tavoittavat myös vaikeissa oloissa eläviä, jopa vainottuja kristittyjä. Tutustu työhön paremmin täällä.

Ilolan perhe kristillisen satelliittitelevision SAT-7:n työssä

Satelliittitelevision kautta välitetään evankeliumia ja tietoa kristinuskosta Lähi-Idän ja Pohjois-Afrikan sadoille miljoonille muslimeille ja vainotuille kristityille. Ilolat työskentelevät erityisesti turkinkielisen kanavan parissa ja sosiaalisessa mediassa. Lue lisää Ilolan perheestä täältä. Uutisia SAT-7:n työstä voit lukea täältä.

Yhteyshenkilö: Toni Lindholm, toni.lindholm@sekl.fi  0444477821

Salome ja Olli Olenius Virossa Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen (Sley) työssä

Oleniukset työskentelevät Viron evankelis-luterilaista kirkkoa vahvistaen. Tehtäväksi on annettu luoda nuorisotyötä ja pienryhmätoimintaa Etelä-Viroon. Oleniusten työstä voit lukea lisää täältä.

Pasi Palmu, Saksa

Pasi Palmu työskentelee Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen lähettämänä Saksassa maahanmuuttajien parissa.

Saksaan on tullut suuria määriä pakolaisia Lähi-Idästä ja Keski-Aasiasta. He tulevat maista, joissa evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta ei voi julistaa vapaasti. Nämä ihmiset ovat päätyneet monien vaikeiden vaiheiden jälkeen keskelle Eurooppaa ja tulleet Saksaan, jossa on viime aikoina kääntynyt suuri joukko maahanmuuttajia kristinuskoon. Pasi Palmun tehtävä on opettaa heille Raamattua ja uskonoppia, jotta he puolestaan voisivat auttaa omiaan Kristuksen luo.

Kuulumisia: Lähettikirje Linkki avautuu uudessa välilehdessä(pdf)

Kirkon Ulkomaanapu auttaa maailman heikoimpia

Kirkon Ulkomaanapu on kirkkomme kansainvälisen diakonian järjestö, joka auttaa maailman kaikista heikoimmassa asemassa olevia ihmisiä. KUA tekee työtä 13 maassa Aasiassa, Afrikassa ja Lähi-idässä. Työhön kuuluvat niin humanitaarinen apu, kehitysyhteistyö kuin vaikuttamistyökin. Tutustu KUA:n toimintaan täällä!