Päiväkerho on pienten seurakuntalaisten oma paikka

Päiväkerhot on tarkoitettu 3-5-vuotiaille lapsille (jos lapsi täyttää kauden aikana 3-v , lapsi voi aloittaa kerhossa kauden alussa esim. vuoden loppuun mennessä 3-v täyttävä voi aloittaa kerhossa elokuussa). Kerhoissa opetellaan hiljentymistä ja ihmetellään elämän pieniä ja suuria asioita. Kerhopäivä koostuu ulkoilusta, lyhyestä kynttilähetkestä, leikistä, laulusta, askartelusta, satu- ja eväshetkistä. Kaiken tämän lomassa opetellaan ryhmässä toimimisen taitoja. Kerhossa jokaisella on mahdollisuus löytää oma paikkansa ja kasvaa turvallisesti lastenohjaajien ohjauksessa. Päiväkerhot ovat maksuttomia.

Ryhmät kokoontuvat seurakuntatalon kerhotiloissa Perheiden kulumassa ja käyttävät ulkoiluun pihassa olevaa leikkipuisto Nooan Arkkia. Kannuksen seurakunnan varhaiskasvatus on Liikkuva varhaiskasvatusyksikkö ja pyrimme panostamaan siihen, että joka kerhokerralla lapset pääsevät liikkumaan.

Päiväkerhojen toimintavuosi kestää syksystä kevääseen. Päiväkerhoihin ilmoittautuminen syyskaudelle tapahtuu edellisenä keväänä. Elokuussa voi vielä ilmoittautua kerhoihin ja kesken vuoden voi kysyä vapaita paikkoja lastenohjaajilta.  040 5810408/Mima, 044 2824518/Sari.

Kolme pikkupoikaa katsoo kameraan ja hymyilee.
Päiväkerhoissa harjoitellaan yhdessä olemisen taitoja.

Iäkäs nainen pitää pientä tyttöä sylissään ja lukee tälle satukirjaa.

Kerhoryhmät kokoontuvat maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin: Ryhmä I maanantai ja keskiviikko klo 9.00 - 12.00 sekä ryhmä II keskiviikko klo 13.00 - 16.00 ja perjantai klo 9.00 - 12.00. Torstaisin 3krt/kk viiskari klo 13.00-16.00.

Tiistaisin ja torstaisin lastenohjaajat vierailevat pitämässä Pysäkkihetkiä Kannuksen kaupungin varhaiskasvatusyksiköissä ja esikouluryhmissä.

Lehtori
Valtakatu 20
69100 Kannus

Kasvatustyöstä vastaava teologi, vastuualueena myös aikuis- ja lähetystyö vuosilomalla 23.-30.6.2024