Paljon ihmisiä kirkonmäellä penkeillä istumassa ja seurustelemassa kirkonmäen juhlissa keväisenä päivänä.

Tule mukaan seurakunnan toimintaan!

Kannuksen seurakunta on aktiivinen pikkukaupungin seurakunta, jossa järjestetään monenlaista toimintaa. Löytyisikö täältä sinun paikkasi?

Ruokatauko

Ruokatauko on kaikkien yhteinen lounasruokailu tiistaisin klo 11-12 seurakuntatalolla. Tarjolla on keittolounas viiden euron hintaan, lapset syövät ilmaiseksi. Lounas sisältää keiton, voileivät, juomat ja kahvin/teen. Tule syömään yhdessä toisten kanssa! Matala hinta mahdollistaa yhdessä aterioimisen myös heille, joilla ei muuten ole siihen mahdollisuutta. Myös seurakunnan työntekijöitä tavattavissa. Jos lounaan hinta on sinulle liian suuri, voit kysyä edullisempaa hintaa diakoniatyöntekijältä p. 044 282 4514 / Ulla-Maija Karvonen.

Aamurukous

Aamurukousta vietetään pappilan vintillä parillisten viikkojen maanantaina klo 9. Rukoushetki koostuu Raamatun teksteistä, virsistä ja rukouksesta. Tilaa on myös kuulumisten vaihdolle. Aamurukous on hyvä tapa aloittaa arkiviikko. Lisätietoja Ulla-Maija Karvoselta p. 044 282 4514.

Miesten raamattupiiri

Miesten raamattupiiri kokoontuu seurakuntatalon kabinetissa. Raamattupiirissä keskustellaan Raamatusta.

Naisten aamukahvit

Naisten aamukahvit juodaan kerran kuukaudessa. Aamukahveilla kuullaan ajankohtaisista aiheista lähetystyön saralta tai naisen elämään liittyen sekä lauletaan ja rukoillaan. Naisten aamukahvien tuotto lahjoitetaan lähetystyölle. Lisätietoja Anna-Maija Korhoselta p. 044 282 4516.

Virtapiiri

Virtapiiri on työttömien ja eläkeläisten oma olohuone, jossa voi tavata tuttuja ja tutustua uusiin ihmisiin. Kuluman ovet ovat auki torstaisin klo 9-11.30. Voit tulla ja mennä silloin kun sinulle sopii! Tarjolla on aamupalaa klo 9-10, ja kahvipannu on kuumana koko ajan sen jälkeenkin. Klo 10 alkaa kevyt liikuntatuokio, johon et tarvi omia välineitä tai erikoista liikuntavarustusta. Kerran kuukaudessa liikuntatuokion vetää liikuntaneuvoja Anna Tokola Kannuksen liikuntapalveluiden Hyvinvoiva Kannus -hankkeesta. Koko ajan tarjolla on myös juttuseuraa, ja jos tarvitset apua tai tukea johonkin asiaan, autamme siinä parhaamme mukaan. Virtapiirin vetäjänä toimivat Heikki Saunavaara, Ulla-Maija Karvonen ja Maria Aintila (Soite), ja se järjestetään yhteistyössä Soiten ja Kannuksen seurakunnan kesken. Virtapiirissä olisi tilaa myös vapaaehtoisille puuronkeittäjille! Diakoniatyön sivun löydät tästä linkistä. Lisätietoja Ulla-Maija Karvoselta p. 044 282 4514.

Päiväkahvit eläkeläisille

Päiväkahvit eläkeläisille on ikäihmisten kohtaamispaikka. Päiväkahville kokoonnutaan vuoroviikoin Kannuksessa ja Eskolassa: parittomien viikkojen tiistaina seurakuntatalolla klo 12-13.30 ja parillisten viikkojen maanantaina Eskolan rukoushuoneella klo 13-14.30. Tarjolla on kahvia ja kahvileipää, juttuseuraa, yhteislauluja ja joskus vierailijoita. Varsinaista ohjattua toimintaa tai ohjelmaa ei joka kerta ole, vaan noudatamme "seurustelun sakramenttia" eli vapaata yhdessäoloa. Lopuksi lyhyt hartaus. Ennen keskustan päiväkahveja on mahdollisuus lounasruokailuun Ruokatauolla klo 11-12. Keittolounaan hinta on 5 €, ja tarvittaessa voit kysyä siihen huojennusta diakoniatyöntekijältä, p. 044 282 4514 / Ulla-Maija Karvonen. Lisätietoja Ulla-Maija Karvoselta p. 044 282 4514.

Musiikki

Seurakunnassamme on paljon aktiivisia soittajia ja laulajia, joiden musisoinnista saadaan nauttia jumalanpalveluksissa, konserteissa ja muissa tilaisuuksissa. Uusia vapaaehtoisia muusikoita otetaan myös ilolla mukaan toimintaan! Järjestämme myös konsertteja ja yhteislauluhetkiä. Katso lisää kohdasta musiikki.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ideoita uusista toimintamuodoista otetaan mielellään vastaan! Tarvitsemme vapaaehtoisia tekijöitä ja vastuunkantajia, jotta erilaiset ryhmät voivat kokoontua tai uutta toimintaa voidaan käynnistää. Löydät seurakunnan työntekijöiden yhteystiedot sivun yläpalkista - ota yhteyttä, niin suunnitellaan yhdessä!

Kynttiläillallinen pariskunnille

Ystävänpäiväviikolle sijoittuva kynttiläillallinen on pariskuntien tunnelmallinen vapaailta ja herkutteluhetki, josta saa eväitä parisuhteen hoitoon pidemmäksikin ajaksi. Tapahtuma rakentuu kolme ruokalajin illallisen ympärille. Ruokailun lomassa kuullaan sekä aiheeseen sopivaa musiikkia että puhetta parisuhteesta huumorilla höystettynä. Liput (40 €/pari) tulevat myyntiin vuodenvaihteen jälkeen, ja niitä on saatavilla rajoitettu määrä. Seuraava kynttiläillallinen on 8.3.2024.

Ari Kungas soittaa kitaraa ja laulaa hämyisessä seurakuntasalissa. Taustalla näkyy pöytien ääressä istuvaa yeisöä.

Ari Kungas lauloi kynttiläillallisella rakkaudesta - ja vähän siitäkin, mitä arki on.