Suuri kuoro Kannuksen kirkon parvella.

Musiikki on Jumalan lahja

Oppi-isämme Martti Lutherin mukaan musiikki on eräs Jumalan kauneimpia ja ihanimpia lahjoja. Arkiset kokemuksemme vahvistavat tämän: musiikki lohduttaa, yhdistää, rauhoittaa, virkistää, tempaa mukaansa, antaa energiaa... lista on loputon. Musiikilla on pitkät perinteet myös uskovien elämässä: Raamatussa puhutaan paljon musiikista ja kehotetaan laulamaan ja soittamaan Jumalan kunniaksi. Musiikilla onkin suuri merkitys jumalanpalveluksissa, mutta se on olennainen osa myös seurakunnan muuta toimintaa.

Kannuksen seurakunnan musiikkielämän perustana on rikas ja monipuolinen jumalanpalvelusmusiikki. Kirkkokuoro harjoittelee säännöllisesti, avustaa jumalanpalveluksissa ja esiintyy konserteissa. Gospelkuoro Ilosanoma on lauluryhmä, jossa lauletaan hengellisiä lauluja rennolla otteella. Lisäksi seurakunnassa toimii Lapsikuoro esi- ja alakouluikäisille lapsille.   Kaikkiin kuoroihin mahtuu mukaan uusia laulajia. Tervetuloa laulavaiseen joukkoon!

Kansalaisopiston kamarikuoro Arietta, Kannuksen soittokunta, kirkko-orkesteri Oliivi sekä lauluyhtye KK-ensamble esiintyvät myös jumalanpalveluksissa ja muissa seurakunnan tilaisuuksissa. Monet taitavat yksinlaulajat ja soittajat avustavat jumalanpalveluksissa ja esiintyvät seurakunnan järjestämissä konserteissa.

Niin nuoret kuin vanhatkin muusikot, harrastelijat ja ammattilaiset, ovat tervetulleita rikastuttamaan seurakunnan elämää musisoinnillaan!
Lisätietoa kanttorilta, p. 044 282 4512.

Konsertit

Kannuksen seurakunta järjestää vuoden mittaan useita konsertteja. Perinteeksi ovat muodostuneet joulukonsertit sekä keväinen Yhteisvastuukonsertti, joissa esiintyvät oman seurakunnan lahjakkaat muusikot. Näiden lisäksi otamme mielellämme vastaan myös vierailevia tähtiä ja autamme konserttien järjestämisessä.

Pappilan Puistoblues

Loppukesän päivä, puisto, hyvät eväät, monipuolista musiikkia, hyvää seuraa... tätä kaikkea on Pappilan Puistoblues, koko kaupungin yhteinen musiikkitapahtuma. Puistobluesissa ei soiteta vain bluesia, vaan esiintyjiä on laidasta laitaan. Tapahtumaa ovat järjestämässä seurakunnan lisäksi mm. Kannuksen Korvenkävijät, KAMU ja Martat.

Paljon väkeä istumassa pappilan puistoon laitetuilla penkeillä.

Kirkko-orkesteri Oliivin jäsenet Kannuksen kirkon edustalla. Mukana soittimet viulu, huilu ja djembe.
Kirkko-orkesteri Oliivi eli (vas.) Olivia Ojanen, Ari Kungas, Anne Vihanta, Heli Huuki ja Markus Erkkilä.

Kanttori
Valtakatu 13