Työttömille apua ja tukea EU-hankkeesta

Kannuksen seurakunta on mukana Kirkkopalveluiden aineellisen avun hankkeessa, joka osarahoitetaan Euroopan sosiaalirahasto plussasta (ESR+). Yhdessä tehden – tukea, tekoja ja hyvinvointia on erityisesti vähävaraisille työttömille ja työelämän ulkopuolella oleville aikuisille sekä heidän perheilleen suunnattu hanke. Kyseessä on ryhmähanke, jota seurakuntien osalta koordinoi Kirkkopalvelut ry.

Hanketoiminnan lähtökohtana on avuntarvitsijan henkilökohtainen kohtaaminen ja hänen avuntarpeensa. Hanketoiminta tapahtuu osana normaalia diakoniatyötä, jossa ihminen kohdataan hänen kokonaistilanteensa huomioon ottaen. Palveluohjauksen ja muun avun ja tuen lisäksi hankkeen puitteissa voidaan antaa EU:n rahoittama 40 € arvoinen maksukortti. Kortilla voi hankkia välttämättömiä elintarvikkeita, kuten ruokaa ja hygieniatuotteita. Maksukortit korvaavat aikaisempina vuosina Kannuksen seurakunnassakin jaetut EU-ruokakassit.

EU-hankkeen rinnalla jatkuu normaali diakoninen avustustoiminta. Myös hävikkiruoka-apua jaetaan edelleen joka torstai klo 19 Seurakuntatalolla. Lisätietoa diakoniatyöstä ja avustustoiminnasta löytyy tästä linkistä.

Apua ja tukea voi kysyä diakoniatyöntekijältä p. 044 282 4514. Parhaiten diakoniatyöntekijän saa kiinni soittoaikoina maanantaisin klo 10-11, keskiviikkoisin klo 9-10 ja torstaisin klo 14-15. Muina aikoina voi jättää vastaajaan viestin. Diakoniatoimisto on auki ilman ajanvarausta torstaisin klo 13-14, osoite on Valtakatu 13.

EU-hankkeen juliste.

Diakoniatyöntekijä