Perhekirkko sopii kaikille

Perhekirkko on noin 40 minuutin mittainen jumalanpalvelus, jossa lauletaan lasten virsiä ja lauluja sekä kuullaan Raamatun sanoma havainnollisella tavalla. Perhekirkossa otetaan erityisesti huomioon lapset, mutta se sopii kaiken ikäisille. Lapset saavat halutessaan myös avustaa pienissä tehtävissä, kuten kirkonkellojen soitossa, virsitaulun täyttämisessä ja kolehdinkannossa. Tehtäviin voi ilmoittautua suntiolle ennen jumalanpalveluksen alkua.

Kirkossa on myös leikkihuone, lasten kirjoja ja kirkkopussit, joista löytyy hiljaista puuhaa lapsille kirkonmenojen ajaksi. Perhekirkosta saa mukaansa muistolauseen ja tarran kirkkokorttiin!

Kirkkokortti

Jokaisesta kirkkoreissusta saa tarran kirkkokorttiin. Kun kortissa on viisi tarraa, saat yllätyspalkinnon! Kirkkokortit, tarrat ja palkinnot voi hakea sakastista.

JP-ryhmät

Tule mukaan jumalanpalvelusryhmään! Ryhmät valmistelevat vuorollaan jumalanpalvelusta yhdessä papin tai lehtorin ja kanttorin kanssa. Ryhmän tehtäviä ovat mm. tervetulotoivotukset ja virsikirjojen jako kirkon ovilla, raamatunluku, esirukous, kolehdinkanto ja kirkkokahvien laittaminen. Kysy lisää seurakunnan työntekijöiltä!

Lapsi soittaa kirkonkelloja yhdessä suntion kanssa.
Jumalanpalveluksissa on mukavia tehtäviä myös lapsille. Onni avustaa Esko-suntiota kirkonkellojen soitossa.
Jouluevankeliumin henkilöt seimen ympärillä Kannuksen kirkossa.
Joulun ajan pikkukirkossa vuonna 2019 nähtiin perinteinen joulukuvaelma.

Pikkukirkossa iloitaan ja hiljennytään juhlapyhien aikaan

Pikkukirkko kokoaan kirkon täyteen varhaiskasvatuksen väkeä, lapsia, vanhempia ja isovanhempia. Pikkukirkossa lauletaan lasten virsiä ja lauluja. Raamatun sanomasta ja pyhän aiheesta kerrotaan havainnollisesti. Pikkukirkko voikin rakentua vaikkapa näytelmän ympärille. Pikkukirkkoon ovat kaikki tervetulleita!

Lehtori

Kasvatustyöstä vastaava teologi, vastuualueena myös aikuis- ja lähetystyö vuosilomalla 23.-30.6.2024