Eläkkeellä oleva kirkkoherra Erkki Huuki.

Jumalanpalveluksesta voimaa arkeen

Jumalanpalvelus on seurakunnan toiminna ydin. Se on kaikille seurakuntalaisille tarkoitettu Jumalan kansan juhla, jota vietetään pääasiassa kirkossa joka sunnuntai klo 10. Jumalanpalveluksessa on mahdollisuus hiljentyä, laulaa ja rukoilla yhdessä. Kerran kuukaudessa on perhekirkko. Kaikki jumalanplavelukset striimataan seurakunnan Facebook-sivulle.

Jumalanpalveluksen valmisteluun ja toteutukseen osallistuvat työntekijät yhdessä seurakuntalaisten kanssa. Seurakunnassamme toimii jumalanpalvelusryhmiä, joilla on monia tehtäviä jumalanpalveluksessa esimerkiksi tekstinlukijoina, esirukoilijoina ja kolehdinkantajina. Myös monet musiikkiryhmät sekä yksinlaulajat ja soittajat palvelevat kirkossa. Ehtoollisavustajinakin toimii myös seurakuntalaisia. Jos olet kiinnostunut näistä tehtävistä, ota yhteyttä!

Jumalanpalveluksesta saa voimaa ja rohkeutta alkavaan viikkoon. Se on koko seurakunnan yhteinen lepopaikka ja juhlahetki, jonne ovat tervetulleita kaikki vauvasta vaariin! Saat tulla juuri sellaisena kuin olet.

Iltamessut

Pari kertaa kaudessa järjestämme myös iltamessuja Mikaelin kappelissa. Iltamessua vietetään työviikon päätteeksi perjantai-iltana, ja se onkin ihana tapa laskeutua viikonlopun viettoon. Musiikki on monipuolista, ja monet vapaaehtoiset laulajat ja soittajat avustavat siinä kanttoria. Yhteislaulut ovat usein joko uusista virsistä tai Viisikielisestä.

Tuohuskynttilöitä palamassa, taustalla kappelin risti.

Herätysliikkeet

Moni seurakuntalainen tunnistaa kirkon lisäksi jonkun herätysliikkeen "hengelliseksi kodikseen". Kannuksessa toimii useita herätysliikkeitä, jotka järjestävät seuroja ja muita tilaisuuksia. Tilaisuudet ovat kaikille avoimia. Seurakunta tekee paljon yhteistyötä eri herätysliikkeiden kanssa. Kannuksessa toimivien herätysliikkeiden tilaisuuksia näet täällä: Herättäjäyhdistys, Kannuksen rauhanyhdistys, SLEY, ELY, Kansanlähetys.

Paljon iloista väkeä kirkon sakastissa ennen jumalanpalvelusta.
Jumalanpalvelus tehdään yhdessä!

Jumalanpalvelusryhmät

Jumalanpalvelusta ovat seurakunnan työntekijöiden lisäksi toteuttamassa monet seurakuntalaiset. Meillä on monta jumalanpalvelusryhmää, jotka vuorollaan hoitavat tiettyjä tehtäviä: lukevat tekstejä, rukoilevat, keräävät kolehtia jne. Ryhmiin ovat tervetulleita kaiken ikäiset seurakuntalaiset! Ota yhteyttä kirkkoherraan tai kappalaiseen, niin pääset mukaan!

Kanttori

Pääsääntöisesti viikkovapaapäivät ma-ti vuosilomalla 25.5.-4.6 24.6.-13.8.2024

Lehtori

Kasvatustyöstä vastaava teologi, vastuualueena myös aikuis- ja lähetystyö vuosilomalla 23.-30.6.2024

69100  Kannus

Viraston ollessa suljettuna, voit soittaa suoraan työntekijöille, kts. henkilöiden yhteystiedot sivustolta
To 18.4.2024 khr:nvirasto poikkeuksellisesti avoinna klo 9-11.

Kotiehtoollinen

Silloin kun ei ole mahdollista päästä kirkkoon, voi pyytää ehtoollista kotiin. Ehtoollisaineet siunataan seurakunnan yhteisessä messussa, ja pappi, lehtori tai diakoniatyöntekijä jakaa ehtoollisen kotona. Kotiehtoollista voi kysyä kirkkoherranvirastosta.