ISKO eli isoskoulutus

Isoskoulutus on luonnollinen jatkumo rippikoululle. ISKOssa saat tarvittavat tiedot ja taidot isosena toimimisesta. Samalla tutustut paremmin itseesi, ystäviisi, seurakunnan elämään ja kristinuskoon. ISKOsta saat eväitä koko elämän matkalle.

ISKO alkaa syksyllä ja jatkuu kevääseen asti. ISKOssa opiskellaan Raamatun tuntemusta, ihmissuhdetaitoja ja ryhmän ohjaamista. Mukaan koulutustilanteisiin otetaan oma Raamattu ja isosen-kirja, jonka saat seurakunnalta. Raamatun lukeminen ja tuntemus on isostaitojen perusta. ISKOssa opetellaan Raamatun käyttöä ja tutustutaan sen sisältöön sekä yhdessä että omatoimisesti.

ISKOssa olevat osallistuvat koulutuksen aikana ISKO-ohjelmaan merkittyihin jumalanpalveluksiin, nuorteniltoihin ja rippikoulun palvelutehtäviin. Koulutuksen käytyäsi saat todistuksen. Koulutus ei sido sinua mihinkään, mutta halutessasi voit hakea kesätöihin rippikouluun. Isoset siunataan tehtävään kirkonmäen juhlissa toukokuun lopulla.

Kevät 2023

La 14.1. klo 12-16 Riparilauantai Starttipäivä

La 11.2. klo 12-16 Riparilauantai Mennään messuun!

La 25.3. klo 14-18 Riparilauantai Ripariralli

La 22.4. klo 12-14 Riparilauantai Diakonia- ja lähetyspäivä

Huhti-toukokuu: Isosen hommat  - ennen ja jälkeen konfirmaation, haastattelu ja isoseksi hakeminen

Su 28.5. klo 10-13 Juhlat kirkonmäellä - isosten tehtävään siunaaminen