Seurakuntien yhteinen kehitysvammaistyö

Kehitysvammasityön pappien työ on jaettu toiminta-alueisiin. Kokkolan rovastikunnan, johon Kannuskin kuuluu, kehitysvammaistyön pappi on Marja-Liisa "Lissu" Latvatalo. Lisää tietoa seurakuntien yhteisestä kehitysvammaistyöstä ja keva-papeista löytyy tästä linkistä.

Myös oman seurakuntamme papit ovat käytettävissä toimituksiin ja sielunhoitoon eli luottamuksellisiin keskusteluihin. Diakoniatyön puitteissa pidetään säännöllisesti kerhoa Auringonkukkakodilla ja järjestetään esimerkiksi juhlia ja retkiä.

Selkorippikoulu

Selkorippikoulu on tarkoitettu peruskoulun pienryhmässä (esim. Pikku-Takalo) opiskeleville nuorille. Kokkolan rovastikunnan alueen yhteinen selkorippikoulu pidetään helatorstaiviikolla toukokuussa. Se toteutuu aina, kun ilmoittautuneita tulee riittävästi. Ilmoittautumiset vuosittain 10.11. mennessä. Leiripaikkana on Vasikkasaaren leirikeskus Kokkolassa. Ole yhteydessä diakoniatyöntekijä Ulla-Maija Karvoseen p. 044 282 4514 tai kehitysvammaistyön pastoriin Marja-Liisa Latvataloon p. 040 016 7509, niin mietitään yhdessä tätä vaihtoehtoa.