Koululaisille

Mukavaa tekemistä, kavereita, turvallisia aikuisia ja Taivaan Isän huolenpitoa. Kuulostaako hyvältä? Tule mukaan seurakunnan toimintaan!

Alakoululaiset kokoontuvat maanantaisin ja tiistaisin VARKKIKSEEN Kuluman nuorisotilaan klo 12.30-15.30. Koululainen saa tulla Varkkikseen iltapäivää viettämään joko suoraan koulusta tai kodin kautta. Iltapäivän aikana on tarjolla välipalaa, läksyparkki, pelailua, yhdessäoloa ja musiikkia. Mitä nyt yhdessä keksimmekään.

Keskiviikkona Kuluman nuorisotilan ovet ovat auki 6lk ja 7lk oppilaille. 6/7 ILTAPÄIVÄSSÄ ovet aukeavat klo 14.30 ja yhdessä vietetään aikaa aina klo 16 asti. Iltapäivän aikana saa tehdä porukalla läksyjä, välipalaa, pelata, kuunnellla musiikkia ja vaikka vain jutella kavereiden tai aikuisen kanssa. Iltapäivässä on mukana nuorisotyönohjaaja Elina.

Seurakunnan ja koulujen yhteistyö on tiivistä. Järjestämme yhdessä kirkkoseikkailuja, oppitunteja, ryhmäytyksiä, aamunavauksia ja jumalanpalveluksia. Kaupungin kanssa järjestetään myös joka vuosi yhteiset Kymppisynttärit. Seurakuntamme on mukana myös Harrastamisen Suomen mallissa vetämässä kerhoja. Kaikki kerhot ovat lapsille ja nuorille maksuttomia. Kesällä pyrimme leireilemään yhdessä.

Partio kokoaa valtavan joukon lapsia ja nuoria toimintansa piiriin joka viikko. Seurakunta toimii Kannuksen Korvenkävijöiden taustayhteisönä ja seurakunnan puolelta yhteyshenkilönä on nuorisotyönohjaaja. Partion kanssa toteutetaan yhdessä mm. Partiomessu, Itsenäisyyspäiväjuhla ja vaikka ja mitä. Partio on mukana monissa seurakunnan isoissa tapahtumissa.

Olet lämpimästi tervetullut! Lisätietoja antavat nuorisotyönohjaaja Elina Yli-Jylhä ja kasvatustyöstä vastaava lehtori Anne Vihanta.

Nuorisotyönohjaaja Elina sekä kouluikäinen poika, jotka pitävät kasvoillaan karkkikepeistä muotoiltuja sydämiä
Nuorisotyönohjaaja Elina käy kouluilla pitämässä kerhoja.

Lehtori
Valtakatu 20
69100 Kannus

Kasvatustyöstä vastaava teologi, vastuualueena myös aikuis- ja lähetystyö vuosilomalla 23.-30.6.2024