Ruoka-apu jää kesäksi tauolle

Toiminta jatkuu elokuussa koulujen alettua.

Ruokakasseja

Kannuksen seurakunnan ruoka-apu on perustunut kauppojen, koulun ja seurakunnan omien ruokailujen hävikkiruokaan. Viime aikoina kaupoissa on saatu myytyä ilta-alen aikaan alelapulliset tuotteet niin hyvin, että hävikkiä on jäänyt hyvin vähän. Syksyn ja kevään aikana koulun ja seurakunnan Ruokatauko-yhteisöruokailun oma hävikkiruoka ovat "pelastaneet tilanteen" ja olleet merkittävässä roolissa ruokakassien sisällössä.

Kesän aikana kouluruokailua ja Ruokataukoa ei ole, joten hävikkiäkään ei tule. Tästä syystä ruoka-apu jää kesän ajaksi tauolle. Kevään viimeinen ruoka-apupäivä on torstaina 1.6. klo 19 seurakuntatalolla. Ruoka-aputoiminta jatkuu jälleen elokuussa koulujen alettua.

Ruoka-apua on käynyt hakemassa joka viikko noin 40 henkilöä/taloutta. Ruoka-avun vapaaehtoistoiminnassa on mukana noin 30 henkilöä.

Ulla-Maija (Ukka) Karvonen
Ulla-Maija (Ukka) Karvonen