Vapaaehtoistehtävät

Seurakunnalla tarkoitetaan kaikkia seurakuntalaisia. Monet asiat toteutuvat ja onnistuvat aktiivisten seurakuntalaisten ansiosta! "Antaessaan saa" pätee tässäkin asiassa, sillä yhdessä tekeminen ja hyödyksi oleminen on mukavaa ja antoisaa. Tule mukaan! Jos mielessäsi on jotain mitä alla olevassa listassa ei ole, ota rohkeasti yhteyttä ja kerro ideasi!

Jumalanpalvelukseen avustajaksi?

Jumalanpalvelusryhmät avustavat monissa eri tehtävissä, kuten tekstien lukemisessa ja kolehdinkannossa. Myös kirkkokahvit saa halutessaan järjestää! Haluaisitko olla mukana tekemässä jumalanpalveluksia? Ota yhteyttä kappalaiseen!

Ystäväksi yksinäiselle?

Yksinäisiä vanhuksia on Kannuksessakin paljon. Monien omaiset, jos heitä on, asuvat muualla. Iän ja sairauksien myötä liikkuminen voi olla vaikeaa, joten aika kuluu pitkälti yksin kotona. Haluaisitko auttaa? Ota yhteyttä diakoniatyöntekijään!

Soittamaan tai laulamaan?

Kirkkokuoro ottaa jatkuvasti uusia laulajia riveihinsä. Yhdessä laulaminen on mukavaa ja edistää hyvinvointia! Vai soitatko jotakin instrumenttia, ja haluaisit päästä tekemään jumalanpalvelusta tai esiintymään konserttiin? Ota yhteyttä kanttoriin!

Kerhomummoksi tai -vaariksi?

Perhekerhoon ja päiväkerhoihin kaivataan turvallisia aikuisia lukemaan, leikkimään ja sylittelemään pieniä lapsia. Onko sinulla päivisin ylimääräistä aikaa? Ota yhteyttä lehtoriin!

Ruoka-avun jakajaksi?

Joka torstai jaetaan ruoka-apuna kauppojen hävikkiruokaa. Tehtävään kuuluu ruuan hakeminen kaupoista, ruokien pussittaminen ja ruokakassien jakaminen. Toimintaa pyörittää neljä ryhmää, joten oma vuoro on noin kerran kuussa. Homma kestää noin puolitoista tuntia. Autonkäyttömahdollisuus on eduksi, mutta ei välttämätöntä. Kiinnostaako hyvin konkreettinen auttamistyö? Ota yhteyttä diakoniatyöntekijään!

Kouluikäisten apuohjaajaksi?

Donkkis-toimintaillassa on koululaisille useita toimintapisteitä, joihin tarvitaan aikuisia tai nuoria ohjaajiksi. Donkkis on noin kerran kuussa. Kiinostaako vapaaehtoistyö kouluikäisten ja mukavan toiminnan parissa? Ota yhteyttä nuorisotyönohjaajaan!

Leipomaan tai neulomaan?

Diakonia- ja lähetystyö järjestävät myyjäisiä, joihin toivotaan lahjoituksena mm. leivonnaisia ja käsitöitä. Villasukilla on kova kysyntä myös diakoniatyön lahjoituksiksi. Haluaisitko lahjoittaa? Ota yhteyttä diakoniatyöntekijään tai lähetyssihteeriin!

Keittiöhommiin?

Diakoniatyö järjestää yksinäisten ja diakonian asiakkaiden ruokailuja pääsiäisen ja joulun aikaan. Keittiöllä riittää hommia ruuanlaitosta tarjoiluun ja tiskaamiseen. Mitä sinä haluaisit tehdä? Ota yhteyttä diakoniatyöntekijään!

Yhteisvastuukerääjäksi?

Yhteisvastuukeräys onnistuu vain seurakuntalaisten avulla. Keräystapoja on monia: listat, lippaat ja tapahtumat. Uuttakin olisi kiva keksiä! Olisiko sinulla joku idea, tai haluaisitko tulla mukaan kerääjäksi? Ota yhteyttä diakoniatyöntekijään!

Kolme iloista ihmistä kirkon pihalla.
Ari, Kyösti ja Heli olivat musisoimassa Kirkonmäen juhlissa.