Yhteisvastuukeräys 2022 tukee koronapandemiasta kärsiviä lapsia ja nuoria

Yhteisvastuukeräys alkaa sunnuntaina 6.2. Keräyksen teemana on "Lahjoita mulle huominen."

Tyttö

Maailmanlaajuinen koronapandemia on koskettanut erityisesti nuoria. Etäkoulu on paitsi vaikuttanut oppimiseen, myös aiheuttanut toivottomuutta, syrjäytymistä ja yksinäisyyttä. Monet nuoruuteen kuuluvat juhlat ja tapahtumat ovat jääneet viettämättä. Maailman köyhimmillä alueilla koulunkäynti on keskeytynyt kokonaan, koska välineitä etäkouluun ei ole. Kaikista heikoimmassa asemassa valmiiksi olevat ovat kärsineet pandemiastakin eniten.

Tuotosta 20 % jää oman seurakunnan käyttöön paikallisten lasten ja nuorten tukemiseen. Yhteisvastuukeräyksen valtakunnallisena yhteistyökumppanina on Lasten ja nuorten keskus, joka kehittää ja järjestää Moottoripaja-, Saapas- ja Perheystävä-toimintaa. 20 % tuotosta lahjoitetaan tähän lasten ja nuorten syrjäytymistä torjuvaan työhön. 60 % tuotosta ohjataan Kirkon Ulkomaanavulle maailman köyhimpien ihmisten auttamiseen.

Lisätietoa keräyksestä löytyy Yhteisvastuun verkkosivuilta. Keräystä toteutetaan jälleen poikkeuksellisissa oloissa, joten nettilahjoitukset ovat tärkeässä roolissa. Lahjoita tästä Yhteisvastuukeräykseen! Lisäksi järjestämme talven ja kevään aikana lipaskeräyksiä ja tapahtumia Yhteisvastuun hyväksi. Jos haluat lipaskerääjäksi tai voisit jakaa keräyksen tilisiirtoja vaikkapa naapurustosi postilaatikoihin, ota yhteyttä seurakuntasihteeri Ruut Erkkilään viraston aukioloaikoina ma-ke klo 10-14, p. 044 587 8630.

Palautetaan yhdessä kaikista heikoimmassa asemassa oleville lapsille ja nuorille tulevaisuuden toivo!

2022-02-02 15:58:08.0