Sakari Typpö kirkkoherran virkaan

Kannuslainen Sakari Typpö sai Oulun hiippakunnan tuomiokapitulilta virkamääräyksen kirkkoherran virkaan 1.1.2022 alkaen nykyisen kirkkoherran Erkki Huukin jäädessä eläkkeelle.

Sakari Typpö

Kirkkoherran virkaan oli määräaikaan mennessä kaksi hakijaa, joista toinen vetäytyi hakuprosessista. Kannuksen seurakunnan kirkkovaltuusto ei halunnut laittaa virkaa uudelleen hakuun, vaan päätti kokouksessaan 14.6.2021 pyytää tuomiokapitulia antamaan Typölle viranhoitomääräyksen.

Sakari Typpö toimii tällä hetkellä Juhani Vuorisen koulun ja Kannuksen lukion rehtorina. Aikaisemmin Typpö on työskennellyt mm. seurakuntapappina Kannuksessa ja Toholammilla, vt. kirkkoherrana Lohtajan seurakunnassa sekä opettajana Kannuksessa, Toholammilla ja Nivalassa. Typöllä on teologian maisterin tutkinnon, pastoraalitutkinnon ja seurakuntatyön johtamisen tutkinnon lisäksi myös kauppatieteen maisterin tutkinto, opetushallinnon tutkinto sekä opintoja taloustieteestä, psykologiasta ja yritysjuridiikasta. Hän on toiminut myös lukuisissa luottamustehtävissä.

2021-06-23 15:57:00.0