Piispantarkastus 23.-25.4.2021

Oulun hiippakunnan piispa Jukka Keskitalo saapuu Kannukseen suorittamaan piispantarkastuksen.

Oulun hiippakunnan piispa Jukka Keskitalo suorittaa Kannuksen seurakunnassa piispantarkastuksen. Tarkastusprosessi käynnistyi noin vuosi sitten ja huipentuu piispan vierailuun Kannuksessa 23.-25.4.2021. Piispantarkastuksessa tarkastellaan seurakunnan talouden ja hallinnon tilannetta, seurakunnan toimintaa, verkostoa ja toimintaympäristöä sekä arkistoa ja virastoa.

Vierailun aikana piispa seurueineen tutustuu myös Kannuksen kaupunkiin ja muutamiin kannuslaisiin yrityksiin sekä vierailee mm. Kpedun Kannuksen toimipisteessä, Takalon koulussa, Juhani Vuorisen koulussa ja Kannuksen lukiossa. Lisäksi viikonlopun ohjelmaan kuuluu seurakunnan työntekijöiden ja luottamushenkilöiden tapaamisia, hartaushetkiä sekä sunnuntaina piispanmessu ja yleinen piispantarkastus. Voimassa olevien kokoontumisrajoitusten vuoksi hartaushetket, piispanmessu sekä messun jälkeinen yleinen piispantarkastus striimataan Kannuksen seurakunnan Facebook-sivulle. Näistä löydät tarkemmat tiedot Tapahtumat-osiosta. Piispalle voi lähettää kysymyksiä etukäteen osoitteeseen kannus@evl.fi. Seurakunnan työntekijöiltä voi kysyä neuvoa striimauksien seuraamiseen.

Oulun hiippakunnan piispana vuonna 2018 aloittanut Jukka Keskitalo on vieraillut Kannuksessa aiemminkin, mm. Oulun hiippakunnan Hyvällä tuulella -lähetysjuhlilla syyskuussa 2019. Edellinen piispantarkastus suoritettiin Kannuksessa vuonna 2010 tuolloisen piispan Samuel Salmen johdolla.

2021-04-14 10:31:53.0